Ljubaznost je „zarazna“: Osnovan Institut za ljubaznost

Pomoći kolegi s posla, zanimati se za zdravlje komšije u poznim godinama, propustiti automobil u vreme najvećih gužvi, čitav niz svakodnevnih lepih gestova biće predmet naučnih istraživanja na Univerzitetu Kalifornija u Los Angelesu (UCLA), koji je zvanično otvorio Institut za ljubaznost.

Ljubaznost je retka u modernom svetu

Reč je o interdisciplinarnom studiju koji će istraživati ljubaznost kroz evoluciju, biologiju, psihologiju, ekonomiju, kulturu i socilogiju, objašnjava se u saopštenju Univerziteta. 

„Institut Bedari za ljubaznost na UCLA želi da bude protivteža aktuelnom političkom konteksu u svetu koji obiluje nasiljem i napetostima“, ističe Darnel Hant, dekan Fakulteta društvenih nauka uglednog kalifornijskog univerziteta u okviru kojeg će delovati Institut. 

Matju Heris, koosnivač Instituta, objašnjava da se ljubaznost krije u svakome od nas i da će „biti potrebno mnogo istraživanja da bismo shvatili zbog čega ljubaznost može biti tako retka u modernom svetu“

Naučne studije pokazale su da ljubazni gestovi imaju vrlo pozitivno dejstvo na telesno i mentalno zdravlje osoba koje ih čine, ali i da mogu biti „zarazne“ za ljude koji svedoče takvim potezima.

Slovenci najljubazniji u regionu

Hrvatska je ove godine prema kvalitetu usluga, ljubaznosti i poznavanju onoga što se nudi kupcima i gostima na trećem mestu među šest zemalja u regionu, dok je Slovenija na prvom, pokazalo je istraživanje „Regionalna usluga-GUEST“.

Reč je o 11. istraživanju kvaliteta usluga u regiji, koje Heraklea u saradnji sa sličnim agencijama sprovodi putem tajnih kupaca, a osim Hrvatske i Slovenije obuhvaćene su i Srbija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora i Makedonija.

Istraživanje je sprovedeno u junu ove godine, a tajni kupci su u svim zemljama ukupno obišli 800 prodajnih mesta različitih delatnosti – autosalone, banke, benzinske pumpe, supermarkete, prodajna mesta telekomunikacionih kompanija, turističko-ugostiteljske i objekte uslužnih delatnosti sa ciljem otkrivanja ko ima najbolju uslugu u regiji.

Merili su pritom osnovne elemente dobre, odnosno kvalitetne usluge poput pozdrava, utvrđivanja potreba/želja kupaca, poznavanja proizvoda, nuđenja dodatnog proizvoda, kao i zahvaljivanje na poseti, a sve prema standardima iz akronima engleske reči GUEST (gost) odnosno – Greet, Understand, Explain, Suggest, Thank.

Najbolju uslugu, prema ovom istraživanju, ove godine ima Slovenija, čiji je rezultat od 83,4 odsto za gotovo 8 poena bolji nego lani, dok je zemlja u kojoj ima najviše područja za unapređenje kvaliteta Crna Gora, koja je s rezultatom ove godine od 55,1 odsto u padu za 15,4 procentnih poena u odnosu na 2018. i na poslednjem je, šestom mestu.

Pad još jedino beleži Srbija, od 4,2 procenta, sa rezultatom od 70,5 odsto, dok je ispred Hrvatske na drugom mestu po kvalitetu usluga i ljubaznosti Makedonija, sa rezultatom od 83,1 odsto ili za 4,1 procentni poen bolji nego lani.

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име

Preporučujemo

Nova oaza za ljubitelje pešačenja – Vlasina bogatija za 47 km uređenih staza

Coca-Cola sistem i UNDP inicijativom „Vlasina – čista ljubav“...

Najpopularnije kuće za snimanje svetskih filmova i serija: Da li ih prepoznajete?

Donosimo vam listu šest najpopularnijih kuća u istoriji pop...

Kuhinja koja miriše na stari Niš: Recepti na moderan način

Kad zamiriše detinjstvo Kuhinja moje baka je mirisala na stari...

Kako je počeo Hladni rat: Prvi sukob Rusa i Amerikanaca na nebu iznad Niša

Početak hladnog rata se po mnogim istoričarima dogodio nakon...

Blizanci Aleksandra i Veljko napravili robota Miroslava i osvojili prvu nagradu

Robot Miroslav uz pomoć UV lampi dezinfikuje medicinske instrumente Robot...

Najnovije