Zbog visokih cena proizvoda i nepravilnosti u radu građani poslali 3.000 prijava inspekciji

Građani su se proteklih nedelja inspekcijama najčešće žalili na neuobičajeno visoke cene prehrambenih proizvoda ili distribuciju medicinskih sredstava i lekova, u vezi bezbednosti i zdravlja na radu i obavezama poslodavaca u okolnostima izazvanih vanrednim stanjem zbog korona virusa, prenosi Tanjug.

Jedinstveni kontakt centar republičkih inspekcija je za prve tri nedelje rada primio više od 3.000 predstavki građana i privrede na potencijalno nezakonito postupanje privrednih subjekata.

Prve dve nedelje gotovo 70 odsto predstavki odnosilo se na neuobičajeno visoke cene prehrambenih proizvoda ili distribuciju medicinskih sredstava i lekova, a poslednje nedelje tržište se stabilizovalo što se toga tiče, dok raste broj predstavki u vezi rada i prava i obaveza na radu.

Kontakt centar je pokrenula Vlada, u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave, Jedinicom za podršku Koordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor, Kancelarijom za IT i eUpravu i NALED-om, kao i uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj koja, u okviru dvogodišnjeg projekta, podržava reformu inspekcija u Srbiji.

Do sada su nadležne inspekcije postupile po 96 odsto prijava

Prijave građana u prvim danima rada Kontakt centra odnosile su se na to da prodavnice i maloprodajni objekti podižu cene životnih namirnica (brašno, hleb, ulje, kvasac, voće, lekovi) i sredstava za higijenu, dezinfekciju, maske, rukavice…

Neke od primedbi su bile i da prodavnice ne izdaju fiskalne račune, ili da prodavnice i radnje puštaju čekove odmah i nedozvoljavaju kupovinu na rate.

Takođe, građani su se žalili i na to da se u prodavnicama i mestima sa velikom frekvencijom ljudi radi bez maski, rukavica, da radnje nemaju zaštitna sredstva…

Žalbe su se odnosile i na obmane, odnosno da kupci dobijaju manje količine robe.

Neki su se žalili i na isključenje interneta zbog neplaćanja pa ne mogu da se informišu, a deca ne mogu da pohađaju online nastavu zbog toga, da neki od građana ne poštuju karantin, izolaciju po dolasku iz inostranstva…

Prijave građana u poslednjoj nedelji rada centra odnosile su se na nelegalno povećanje cena, neizdavanje fiskalnih računa, da je ugrožena bezbednost i zdravlje na radu (stizalo je dosta prijava da radnici u firmama i fabrikama rade zaraženi ili su bili zaraženi, da su sada u bolnicama, a poslodavci nastavljaju da rade bez obzira na opasnost od širenja virusa).

Takođe su prijavljivali i neisplaćivanje zarada, otkaze radnicima, prekovremeni rad, da su radnici odjavljeni sa zdravstvenog osiguranja i zato ne mogu da se leče.

Najviše prijava stiglo je tržišnoj inspekciji – 33 odsto, inspektoratu za rad 22 odsto, poreskoj inspekciji devet odsto, potom zdravstvenoj osam odsto, sanitarnoj šest odsto, a ostalima 25 odsto.

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име

Preporučujemo

Pronađena devojčica iz Niša: Živa i zdrava

Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova pronašli su trinaestogodišnju devojčicu Tamaru...

Niš: Naprednjaci dobili najviše odbornika, slede SPS-JS i „Niš, moj grad“

Prema obrađenim rezultatima najviše glasova za lokalni parlament u...

Poslanici iz Niša koji ulaze u novi saziv Narodne skupštine

Na osnovu 93,2 odsto obrađenog uzorka, koalicija okupljena oko...

Jedinstveni slučaj da će skupština biti bez opozicije

Strani mediji o izborima u Srbiji Svetske agencije i mediji...

Najnovije