Koridor 10 južni krak biće završen sredinom maja, što znači da će deonica kroz Grdeličku klisuru u dužini od 26,3 km kompletno biti puštena u saobraćaj. Ovim će turisti iz Srbije znatno skratiti vreme provedeno u putu do omiljenih grčkih letovališta.
Prosečna vožnja autom do Srbiji najbližih destinacija na Egejskom moru, nakon puštanja u rad novog autoputa iznosiće od 5 do 7 sati, u zavisnosti od mesta polaska.


Brže do mora
To znači da bi prijatna vožnja automobilom iz Niša do Halkidikija ili Olimpske regije trajala oko 5 sati, ne uzimajući u obzir zadržavanje na graničnim prelazima.
Dva granična prelaza, odnosno 4 punkta do ulaska u Grčku i dalje će, u zavisnosti od termina putovanja, biti ne baš prijatno iskustvo. Svakako, bez tih formalnosti bi putovanje bilo još lakše, ali će i ovaj, dugo očekivani završetak radova biti veliko olakšanje.
Zadržavanja koja takođe usporavaju vožnju su i radovi na autoputu kroz Makedoniju. Kako je najavljeno za leto 2019. radovi su za sada izvesni na naplatnim stanicama kod Đevđelije i Demir Kapije koji će trajati do 18. septembra.


Novom deonicom pre letnje sezone
“Grdelička klisura je u potpunosti asfaltirana i očekuje se da ovom trasom prvi automobili prođu pre letnje sezone. Bezbednost je na prvom mestu, kada „Кoridori Srbije“ odobre, otvorićemo autoput”, kažu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Sve trafo-stanice, i rasveta na tunelima, petljama i naplatnim stanicama, biće spremne za puštanje onda kada Elektroprivreda Srbije od „Кoridora Srbije“ dobije znak da je autoput spreman za saobraćaj.


Najteže gradilište u Evropi
Grdelička klisura je najteže gradilište u Evropi, na kojem 2014. nije bilo nijednog metra asfalta, kažu u ministarstvu.
Koliko je Кoridor 10 južni krak značajan za Srbiju zbog tranzitnog saobraćaja, govori podatak da je pre nekoliko godina bilo 34 miliona automobila, prošle godine oko 58 miliona, a ove se očekuje najmanje 60 miliona.