Zbog toga što će šteta u turizmu, nastala usled krize izazvane koronavirusom, iznositi približno 300 miliona evra, Srbija će se u narednom periodu fokusirati na domaće turiste i goste iz regiona. Od 15. maja kreće i kampanja za kinesko tržište preko Alibabine platforme „Fligi“.
Hotelijeri procenjuju gubitke na 230 miliona evra, a agencije između 50 i 70 miliona evra.
Srbija ima 8 odsto manje dolazaka turista u odnosu na period januar–mart prošle godine, zato što su prva tri meseca u ovoj godini bila veoma produktivna kada su u pitanju turisti.
Šta sa uplaćenim aranžmanima?
Uredba o ponudi zamenskog putovanja za turističko putovanje koje je otkazano ili nije realizovano usled bolesti COVID-19 podrazumeva da svi građani koji su uplatili turistički aranžman do 15. marta imaju mogućnost da sa agencijama dogovore zamensko putovanje koje mogu da iskoriste najkasnije do 31. decembra 2021. godine.
Ukoliko zamensko putovanje ne bude realizovano do navedenog datuma, građani imaju pravo na povraćaj uplaćenih sredstava. Od 123.000 uplaćenih aranžmana, 98.000 rešeno, tako što su neki dobili novac nazad, a neki prihvatili zamensko putovanje.
Kada je reč o održavanju velikih manifestacija u Srbiji, iz Ministarstva turizma kažu da su u kontaktu sa organizatorima, koji se i dalje pripremaju za održavanje manifestacija.
„Turistički je bitno da se manifestacije održe, ali ne po cenu zdravlja“, kaže ministar Rasim Ljajić.
On je napomenuo da pravo na turističke vaučere za odmor u Srbiji imaju penzioneri, nezaposleni, registrovana poljoprivredna gazdinstva i zaposleni, za koje je do sada limit bila plata od 60.000, ali je on sada pomeren na 70.000 dinara.