Niš je sa 220 hiljada ostvarenih noćenja u 2018. i dalje na trećem mestu na listi najposećenijih gradova u Srbiji, odmah iza Beograda i Novog Sada.
Glavni aduti su ukusna hrana, gostoljubivost i niske cene smeštaja i usluga, kažu u Turističkoj organizaciji Niša.


Najbolja hrana, zamerke za javnu higijenu
Da najveći grad južne Srbije postaje sve poželjnija turistička destinacija u Evropi govori podatak da bi 85 odsto ispitanih gostiju preporučilo Niš.
“Niš je sve popularniji među turistima, pa je iz godine u godinu broj stranih i domaćih gostiju sve veći, a samo u prošloj je uvećan za skoro 20 odsto u odnosu na 2017. godinu.”, rekao je direktor TON-a, Uroš Parlić.
Ovo su rezultati zvaničnog istraživanja Udruženja Hotelijera i restoratera Srbije. Prema ovome, za 67 odsto ispitanika razlog putovanja su odmor, zabava i rekreacija.
Osnovne zamerke se odnose na higijenu i turističku signalizaciju koje nema u dovoljnom broju, te turisti ne mogu da se informišu o svim parkovima i atrakcijama koje mogu da posete.
Visoke ocene, preko 4,20 date su niškoj gastronomiji i bezbednosti. Ispitanici su bili turisti iz četrdesetak zemalja.


Niški burek glavni adut
Prirodni resursi, festivali, manifestacije, ugostiteljstvo i autentični brendovi kakav je niški burek deo su definisane strategije u promovisanju grada.
“U toku je brendiranje niškog bureka kao autentičnog proizvoda sa ovog podneblja.”, potvrdio je za Novinari Online, predsednik Unije privatnih pekara Niš, Bratislav Vukadinović.
Da bi komisija za brendiranje odobrila ovaj zahtev, potrebno je dokazati da su brašno, sir i svinjska mast sa niškog područja.
U Uniji pekara Niš kažu da je za to potrebno puno para, ali da su rukovodstvo Grada, TON, RPK i resorno ministarstvo ujedinjeni da niški burek valorizuju kao autentično niški proizvod.
Burek se u Nišu, verovali ili ne, sprema od 1498. godine, pokazuju prvi zapisi o ovom masnom specijalitetu. Nišlije ga rado jedu za doručak, a naročito na manifestaciji “Dani bureka” koji se održavaju tokom leta.
Sređivanje atraktivnih lokacija u Nišu
Zbog toga što je poslednje 4 godine dupliran broj turista i noćenja u Nišu, važno je mnogo više ulagati u grad, čulo se na štandu Turističe organizacije Niša na beogradskom Sajmu turizma.
Najavljeno je ulaganje u Tvrđavu, rekonstrukcija mosta, brendiranje grada, nove fasade i nove avio linije, kao i podrška lokalnim preduzetnicima koji se bave hotelijerstvom.


Sezona promocije grada uveliko traje. Do sada je turistička ponuda Niša predstavljena u Berlinu, Bratislavi i Beču koji su direktnim avio linijama povezani sa jugom Srbije, a tokom februara pored Beograda i u Sofiji.
Pre Sajma turizma i aktivnog odmora u Nišu koji će biti održan od 18. do 20. aprila u Hali Čair, svi potencijali grada biće predstavljeni u Moskvi.