U roku od samo osam dana, niški aerodrom ostao je bez tri linije pod direktnim ili indirektnim uticajem republičkih vlasti, saopštavaju iz Nacionalne koalicije za decentralizaciju. Oni navode da ima dosta nelogičnosti u odlukama koje je donela Vlada Srbije.
Saopštenje NKD prenosimo u celosti:
„Gašenje linije na relaciji Niš-Budimpešta kompanije Air Serbia, sa zvaničnim objašnjenjem koje je upadljivo nelogično, očekivan je potez usled slabe zainteresovanosti putnika.
Međutim, daleko više zabrinjava uredba Vlade Srbije kojom je praktično zabranjena linija Ryan Air-a na relaciji Niš-Frankfurt. Iz irske low cost kompanije je, u međuvremenu, stigla i zvanična reakcija da je Ryan Air žrtva monopola kompanije Air Serbia.
Usledilo je i nelogično povlačenje popularne linije Swiss Air-a na relaciji Niš-Cirih, kada imamo u vidu da u ovom švajcarskom gradu živi veliki broj ljudi sa naših prostora. Kao što smo već pretpostavili, linije za Frankfurt i Cirih su, po svemu sudeći, žrtve subvencionisanih linija Air Serbia-e do Hana, odnosno Fridrihshafena.
Podsećamo javnost da je NKD reagovao povodom davanja subvencija kompaniji Air Serbia za 12 linija iz Niša i upozorio da je moguća posledica gašenje postojećih linija.
Preuzimanjem aerodroma Ministarstvo krađevine i saobraćaja je od početka imalo za cilj proterivanje low cost kompanija. Verujemo da je država zadovoljna ovakvim ishodom, pogubnim po građane i već dovoljno devastiranu ekonomiju juga Srbije.
Zašto Vlada Srbije interese srpsko-arapske avio kompanije stavlja ispred dobrobiti građana i oživljavanja južne Srbije, jednog od najsiromašnijih regiona u Evropi? Stavljanje privatnih partikularnih interesa iznad javnog nedvosmisleni je pokazatelj stanja zarobljene države na koji ukazuje i strategija proširenja Evropske unije na Balkan.“