Geografski položaj Niša, bogata kulturno-istorijska baština, veliki broj manifestacija tokom cele godine, pružaju veliku mogućnost za još intenzivniji razvoj turizma u gradu na Nišavi, rekla je nova direktorka Turističke organizacije Niš, Danka Milojković.
Turistički informativni centar „VisitNis“
„Početak mog mandata u Turističkoj organizaciji Grada Niša posvetila sam sagledavanju internih resursa organizacije i upoznavanju sa ključnim partnerima i institucijama podrške u regionu i na nacionalnom nivou. TON će koristiti samo prostore u vlasništvu Grada Niša i nadalje dok se ne stvore uslovi da TON dobije adekvatan poslovni prostor u kome može objediniti 11 zaposlenih u upravi i marketing službi na jednom mestu i napraviti jedan Turistički informacioni centar tj. izlog „VisitNis”.“, istakla je Danka Milojković, inače doktor ekonomskih nauka.
Ona je dodala da će Turistički infomacioni pult na aerodromu „Konstantin Veliki” nastaviti sa radom u režimu novog radnog vremena primerenog letovima i cirkulaciji putnika.
„U saradnji sa stručnim srednjim školama učenicima završnih razreda biće omogućena praksa na aerodromu i u info centrima. Radila sam na sveukupnom unapređenju organizacije poslovanja tako da je pokrenuto ažuriranje postojećih i kreiranje novih normativnih akata čija primena će osavremeniti interno funkcionasanje organizacije ali i saradnju sa okruženjem.“, kazala je nova direktorka TON-a, a do nedavno i dugogodišnji direktor Kuće Klaster Niš.
Od kraja jula do kraja septembra, Turistički informativni centri u Nišu su podelili preko 3.500 besplatnih karata udruženjima, obrazovnim i akademskim organizacijama, društveno odgovornim firmama, javnim institucijama kako bi se doprinelo podizanju svesti javnosti ovog dela Srbije o kulturno-istorijskim vrednostima Niša.
„TON ne treba posmatrati kao turističku agenciju, nekog ko organizuje smeštaj, ketering, finansira ozvučenja i osvetljenja i slično, već kao poslovno-razvojnu organizaciju koja stvara uslove za održivi lokalni socio-ekonomski razvoj, delujući u oblasti turizma.“, objašnjava Milojkovićeva.
Strategije razvoja turizma u Nišu
Opšti ciljevi Strategije razvoja turizma u Gradu Nišu su:
- Razvoj turističke destinacije – Grad Niš, organizacija, promocija i promovisanje grada kao prepoznatljive destinacije, unapređenje turističke infrastrukture, izgradnja novih i renoviranje starih objekata, uređenje, održavanje i unapređenje životne sredine.
- Razvoj turističkog proizvoda, povećanje tražnje za turističkim proizvodom kroz city break, kružna putovanja, aktivan odmor, kongresni turizam, manifestacije, zdravstveni i ruralni i eko turizam, kategorizacija privatnog smeštaja, obrazovanje, edukacija, praksa, saradnja škola i fakulteta sa privatnim sektorom, podržavanje razvoja malih i srednjih preduzeća koja svoje poslovanje baziraju na lokalnoj ponudi, atrakcijama i identitetu, promovisanje zapisanih i usmenih predanja i istorijskih činjenica koje doprinose privlačenju turista, unapređenje kvaliteta turističkog proizvoda, korišćenja nove tehnologije (internet, društvene mreže) za promociju turističkog proizvoda.
- Predloženi program aktivnosti TON u 2020. je u skladu sa Strategijom razvoja turizma u Gradu Nišu 2018-2020, a time i sa Nacionalnom strategijom razvoja turizma 2016-2025, i programskim dokumentima i planovima Turističke organizacije Srbije kao krovne organizacije u Srbiji.
Road Show VisitNis
„TON će razviti plan promocije koji će se zasnivati na marketingu i promociji u internacionalnim, nacionalnim i regionalnim medijima, ali i na internetu i društvenim mreža i kroz direktni marketing kroz uvođenje Road Show VisitNis događaja koji će u narednoj godini biti realizovani u Rusiji, Nemačkoj, Francuskoj i Grčkoj“, rekla je u intrevjuu za Naše mesto direktorka TON-a.
Zakonom obavezati vlasnike starih objekata da u određenom roku završe renoviranje
„Smeštajni kapaciteti sa aspekta kvaliteta ali i kvantiteta imaju trend kontinuiranog rasta što grad i okolinu čini turistički privlačnim. Politika cena smeštaja je neusaglašena i nije najprivlačnija s obzirom na činjenicu da strani turisti očekuju da smeštaj i hrana budu jeftiniji shodno nivou razvoja i rasta u zemlji i regionu.“
Direktorka TOn-a ističe da nedostaju hoteli sa pet zvezdica, naročito zbog dostupnost aerodroma, kao i mogućnost organizovanja većih grupa turista u tranzitu iz Azije i drugih kontinenata koji su na putu ka Evropi.
„Potrebno je zakonom obavezati vlasnike ugostiteljskih objekata da u određenom roku izvrše renoviranje starih objekata ili da plaćaju penale ukoliko to ne urade jer time narušavaju estetiku grada. Primer je hotel u centru Niške Banje koji će konačno biti uređen i služiti turističkoj atraktivnosti ovog mesta. Slično je bilo sa hotelima „Ambasador“ i „Park“ koji su dugo narušavali izgled grada.“
Ko poseti Niš pruža mu se mogućnost da obiđe i Jugoistočnu Srbiju
„TON ima odličnu komunikaciju sa svim institucijama u lokalu, a posebno ističem saradnju sa Nišavskim upravnim okrugom na čiji predlog ćemo studijski, kroz uključivanje akademskih naučno-istraživačkih institucija, pristupiti razvoju integrisanih turističkih proiozvida u jugoistočnoj Srbiji, tako da će turisti koji posete Niš biti u prilici da izaberu programe posete lokalitetima poput Đavolje varoši, Caričinog grada, Stare planine, Hirdroelektrane u Sićevu, Svrljiške klisure, Cerjanske pećine itd.“
Razvoj dentalnog turizma
„Inicijativa stomatoloških ordinacija i klinika da TON podrži promociju dentalnog turizma je jedna od novina, kao i interesovanje ugostitelja da se razvije publikacija o gastronomiji jugoistoka zemlje sa linkom na restorane koji mogu ponuditi tradicionalna jela prezentovana u katalogu.“, kaže Danka Milojković.
U fazi priprem je pilot magazin „VisitNis“ koji će biti na srpskom, ruskom i engleskom jeziku i distribuiran hotelima, motelima.
„Sadržaće pored informacija o kuturno-istorijskim lokalitetima grada i okoline, preporuke ugostiteljske ponude, kalendar događaja u perodu decembar–mart 2020.godine, legende i mitove koje na bajkovit način dočaravaju naš mentalitet, običaje, tradiciju.“, kaže Milojkovićeva.
Međunarodni sajam turizma dobiće novi naziv, tj. nastupiće pod našim brendom „VisitNis“, i održaće se 13 i 14. februara u Oficirskom domu u Nišu, a kao paralelni sadržaj biće organizovana Konferencija Turizam Jugoistočne Srbije.
„Pored promocije grada i okruženja, privlačenja gostiju iz zemlje i inostranstva, sajam i konferencija će doprineti zastupanju interesa aktera u turizmu sa područja jugoistoka zemlje kod predstavnika nacionalne vlasti. Niš i jugoistok zemlje će ovim događajima biti pozicionirani kao nova turistička destinacija na Balkanu i TON će biti mapiran kao referentan partner Ministarstva trgovine, turizma i telkomunikacija, kao i Turističke organizacije Srbije.“, zaključuje Milojkovićeva.