Nakon skandala sa Folksvagenom, sve više evropskih gradova uvodi ograničenja ili zabrane za dizel vozila.
To u nepovoljan položaj stavlja preprodavce polovnih automobila, prenosi Dojče vele.
„Donedavno mi je prodaja dizelaša išla odlično, a sada ne mogu da ih se oslobodim zbog tih zabrana. Evo, Pasat dizel, euro 6, skoro nov automobil, ne mogu da ga prodam ni za 7.000 evra nižu cenu“, govori Akajgan Hasan, vlasnik prodavnice polovnih automobila u Nemačkoj.
Udvostručen izvoz nemačkih dizelaša u Srbiju i Hrvatsku
Prema podacima nemačkog udruženja trgovaca automobila, dizel vozilo staro tri godine, sa 45.000 pređenih kilometara, gubi polovinu svoje vrednosti.
U rukama nemačkih trgovaca trenutno se nalazi oko 350.000 novijih polovnjaka, ukupne vrednosti pet milijardi evra, koji ne mogu da pronađu kupca.
„Svi mi govore teraj auto na Balkan, izvezi ga u Srbiju, Hrvatsku, prešao je 300.000 kilometara, a može još toliko“, priča jedan trgovac.
To je, po prilici, ono što nemački autodileri i rade.
Tokom 2018. godine na istočno i jugoistočno evropsko tržište iz Nemačke je izvezeno 226.000 polovnih vozila. To je dvostruko više u odnosu na 2013. godinu, pre Folksvagenovog skandala, kada ih je izvezeno 142.000.
Nemci sve manje kupuju dizelaše zbog zabrane, odnosno, ograničenja, tzv. ekoloških zona, koje su u poslednjih nekoliko godina uvedene u pedesetak nemačkih gradova.
Dizelašima je zabranjeno da ulaze u centar Štutgarta i Hamburgu, a prema najavama, zabrane će u budućnosti biti još i rigoroznije. Istim stopama kreću i u Milanu i Londonu.