Četvrte večeri festivala “Teatar na raskršću” odigrana je predstava “Filoktet” Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu, po motivima Sofoklove drame, u adaptaciji Ivana Penavića i režiji Ozrena Prohića.
„Filoktet“ je jedna od sedam sačuvanih tragedija starogrčkog dramatičara Sofokla.
Ona počinje tako što Neoptolem, sin velikog Ahileja, i Odisej dolaze na mitsko pusto ostrvo Lemons. Odisej daje uputstva Neoptolemu kako da pridobije Heraklov slavni luk kojim će se osvojiti Troja. Taj luk već deset godina na tom ostrvu čuva Filoktet, koji je ranjenik, odbačen i ostavljen na pusto ostrvo. Moli Neoptolema da ga povede sa sobom, što mu on i obećava…
Predstava u prvi plan stavlja mladog čoveka (Neoptolem) rastrzanog između morala i pragmatizma.
Neoptolemova tragička krivica leži u činjenici da su mu ponuđeni odgovori koje su drugi osmislili, a koje on prihvata bez ikakvog jasnog moralnog prosuđivanja.
U predstavi igraju: Stojan Matavulj, Ljubomir Kerekeš, Karlo Mrkša, Sunčana Zelenika Konjević, Filip Eldan, Nikša Eldan, Hana Kunić, Tena Antonija Trojanac, Jakov Jozić i Ognjen Milovanović.
Reč je o specifičnom komadu koji govori danas o poziciji mladih ljudi i postavlja taj binaran princip između čvrstog morala.
“Predstava govori o izostajanju etike. Postoji čvrsti moral nekoga koga je pregazilo vreme, a on još uvek stoji na svojim moralnim stajalištima. To je Filoktet. I postoji nešto što je, čime smo okruženi, što je populizam. Što je pragmatika u politici i u društvu, a to je Odisej.”, reko je režiser predstave Ozren Prohić.
U predstavi su korišćene stolice koje prema rečima režisera šuma čekaonice, a poseban ustiak su ostavljali video krupni kadrovi lica, ruku i nogu koji su naglašavali tenziju i patnju.
Teatar na raskršću 15. mart – Balkanski špijun
Pete festivalske večeri na programu je predstava “Balkanski špijun”, Narodnog pozorišta u Beogradu, u režiji Tatjane Mandić Rigonat.
U okviru pratećeg programa “Teatra na raskršću” promovisana je i knjiga „Uvod u primijenjeno kazalište“, autora Darka Lukića.